In je kinderopvang doen de begeleiders er alles aan zodat je kindje een zo aangenaam mogelijke dag beleeft. Ben je toch niet helemaal tevreden over de dienstverlening van je kinderopvang? Probeer dan in eerste instantie de situatie uit te klaren met de organisator of één van de begeleiders. Lukt dit niet, dan kan je altijd contact opnemen met het loket kinderopvang & onderwijs voor een melding of een klacht. Je kan ook rechtstreeks de klachtendienst van Kind en Gezin contacteren wanneer je een klacht hebt over personen of organisaties die werkzaam zijn binnen de sector kinderopvang.

Loket kinderopvang & onderwijs

Welzijnshuis (eerste verdieping)

Abingdonstraat 99

9100 Sint-Niklaas

Tel.: 03 778 36 49

E-mail: kinderopvang@sint-niklaas.be

 

Openingsuren:

Maandag: 8.30 - 12 uur

Dinsdag: 8.30 - 12 uur en 16.30 tot 19 uur

Woensdag: 8.30 - 12 uur

Donderdag: 8.30 - 12 uur

Vrijdag: 8.30 - 12 uur

Een afspraak maken is niet nodig, u kan gewoon langskomen tijdens de openingsuren.

 

Kind en Gezin

 

Voor advies en tips kan je terecht bij de klachtendienst van Kind en Gezin. Zij onderzoeken ontvankelijke klachten op basis van bepaalde procedures en doen ook aanbevelingen om de kwaliteit van de dienstverlening van Kind en Gezin te verbeteren. Indien jouw klacht buiten hun bevoegdheid valt, zullen zij jou kunnen doorverwijzen. 

 

Verwoord je klacht zo concreet mogelijk. Vermijd vage begrippen en benoem zo veel als mogelijk. Als je je klacht reeds met andere personen of voorzieningen hebt besproken, vermeld dit zeker. Je kan je klacht indienen via brief, mail, telefoon of rechtstreeks bij een medewerker via een consult. Alle informatie over hoe je een klacht kan indienen bij Kind en Gezin en wat er dan in jouw klacht moet staan vind je hier